مجموع نظرات: ۱۲
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

در راستای تکمیل دسترسی شهروندان به پایانه جدید شرق، خط ۲ مترو در بخش شرقی توسعه می یابد.

اتصال خط 2 مترو به پایانه شرق

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود

کد خبر 848739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    9 0
    اول باید زیر ساخت ها آماده بشه بعد پایانه رو جابجا کنن ، نمیشه اول پایانه بره اونجا بعد هیچ دسترسی نداشته باشه مردم چشم انتظار باشن که کی میخواد مترو به اونجا برسه تا اون موقع همه آواره میشن، بخوان تاکسی خطی هم بذار به اون جمعیت نمی‌رسه و برخی سو استفاده گران خون مردم رو توی شیشه میکنن که بخوان تا داخل بیارنشون، تا جایی که من می‌دونم اون پایانه از شهر خیلی دوره و هیچ دسترسی متاسفانه نداره، درضمن مترو شبانه روزی نیست و آخرین قطار هم ساعت 10 و نیم حرکت می‌کنه، بهترین گزینه BRT هستش که خیلی هزینه کمتری نسبت به مترو داره درضمن 24 ساعته فعال هستش
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 0
    برای ونک و جردن هم ایستگاه مترو بزنن تو رو خدا.
  • احمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    6 1
    سلام وقت بخیر . کرایه ۸۰ هزار تومانی رفت و برگشت تهران بومهن برای طبقه کارگر خیلی زیاده. در صورت امکان فکری برای این مسئله کنید. تشکر
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    9 3
    این پایانه که فاصله اش از شهر خیلی زیاد است!وسط روز هم جرات رفتن به آنجا را نداریم چه رسد به اینکه سرویس ها تاریکی به آنجا برسند. عجب فکر بکری برای مردم کردند😔😭
  • احمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 0
    خدا کند هرچه زودتر ایستگاه فرهنگسرا توسعه یابد بسمت میدان رهبر ، دانشگاه آزاد ، حکیمیه ، دانشگاه امام حسین و سپس به سمت پایانه جدید شرق و پردیس هرچه زودتر این عملیاتی گردد تا این بازار کثیف و سیاهی که جلو ایستگاه فرهنگ سرا ایجاد شده جمع‌آوری و به شکل عادی شهری درآید
  • م IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    7 1
    واقعا پردیس به مترو نیاز داره ، برای رهایی از اجاره بالا امدیم پردیس ، کرایه تاکسی روزانه داره داغونمون میکنه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 0
    قطار برقی بهترین گزینه هستش.مثل کشور آلمان ،که تمام شهرها ،بوسیله قطارهای برقی ،بهم متصل میشن.با تشکر.
  • مسی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    6 0
    کلا شرق تهران خیلی عجیب شلوغ شده و باید فکری بحال راه های خارج شهری مثل هراز و فیروز کوه و امثالهم که از مسیر اتوبانهای داخل شهر مجبوریم بگذریم بشه و اگه غیر این بشه عملا شهرداری تهران هیج‌کاری نکرده